İncinen Kalp.!

İnsanın Kemalat’a ermesi için İnsanının İncitmemekten ziyade incinmemeyi öğrenmesi lazım..

 

İncitmek yada incitmemek eylemi , Senin kendi salahiyetinde diye, Söyleyeceğin söze yapacağın harekete İradenle dikkat kesilip, bunun önüne pekala geçebilirsin.

 

Ama incinmemek senin salahiyetin  dışında olur İnsanlar seni incitip kıracak, kelamlar edip haller takınabilir.

Burada sen sadece işin nihayeti ile alakadar olursun Ya incinirsin ya incinmezsin.

 

Eğer inciniyorsan Birlikte hiç yol yürümemişsindir.

İnsan içine çektiğine varlığını varlığına rapt ettiğine İncinir mi hiç ?

 

Kalbin atınca da kalbindir kriz geçirip tekleyince de kalbindir .!

Sen kalbini görmedikçe şeriğini, (ortağını )hamsın .

Muhakkak iyiliği iyi tarafları vardır ama ben yarayı teşhis etmemek gerek diyorum.

Bırak kanasın kurusun kabuk bağlasın. Annene hiç incinmezsin,  mesela ve yahut çocuğuna..

 

Bir kez gönül kırdın ise Bu ettiğin secde secde değildir.  

Secdeyi boyun eğdiğine, her anlamda kendini teslim ettiğine eder..!

 

Kalp her hali yaşamalı elbet. Bu hallerin bileşkesi kalbi insana hakim kılar.

Muhabbet odur ki Sadakat itimat odur ki ? Kimsesiz bir dağ başındayken sırf o tepeden atlılar dendi diye kılıç kalkan kuşanmandır..

 

Muhabbet bir can bağdaşması çünkü, can çıkıyorsa Can Can’a bağdaşmamış demektir.

Bu yüzden incinmek canın çıkmasıdır.

 

O zaman arada psikolojik demek lazım İncinenlerin canı çıksın.

 

Dergaha yeni düşen dervişin

Ağzına bir parmak bal çalarlar kısa bir vird verirler. Ağza bal çalmaktır bu Yeni gelen birkaç derviş Birlikte bu başlangıç zikirlerini çekerler Dervişlerin gönlü velud olduğundan Birbirinden incinmezler hiç.!!

 

Bu yüzden deriz ya iki sultan bir saraya sığmazken yirmi derviş bir kilime sığar. Derviş dervişe gücenmez.  Derviş dervişten incinmez. Çünkü seven sevdiğinin zikrini çoğaltır.

 

Hazineler ne için değerlidir ? Mestur (saklı) oldukları için..

Ağ-yara ayan olmadıkları için.!

Sadece onun ecrini hakkını bilen, Onu bulmak için ter akıtana ayan oldukları için.!!

Herkese ayan olunca herkes onu bilip tanıyınca bir ehemmiyeti kalmıyor..

Böyledir define ile define avcısı arasındaki ünsiyet..

 

Benim bildiğimi alem bilmez Alemin bildiğini ben bilmem..

 

Yazan: Palabras

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir