ERKEKLERE İTAAT…

Bismillahirrahmanirrahim

İslamiyette İzzet ve şeref mahrem hududlarini sadece kendisi için değil eşi ve bakmakla yükümlü olduğu kimselere hitaben erkeğe sahiplenme ,  koruma vb duygular ikram etmiştir. Bunun yani sıra kadina sahip çıkmayan onlarin iffet konusunda sınırlar cizmeyene Hz peygamber sallallahu aleyhi vesellem DEYYUS demistir. Erkegin fitri olarak mizacı kadın tarafından yönetilmeye değil ancak yönlendirilmeye  etki yapabilir. Ama kadınların mizacı erkeklerine itaat şeriat çerçevesi içinde taassuba düşmeden onu hoşnut etmektir. Bir kadın kocasına rızkını nereden temin ettiğini sorabilir ama sen otur ben çalışırım diyemez. Ona karşı aşı tavirlarda bulunamaz. Asagidaki hadisi şerif bize bir kadının ne denli olması gerektiği adına fikir vermektedir..


Ebu Ümame (ra)`ın rivayetine göre: “Resulullah aleyhissalatu vesselam şöyle buyurmuşlardır:
-“Mü`min, Allah`a takvadan sonra en ziyade Saliha bir zevceden hayır görür Böylesi bir kadına emretse itaat eder Ona baksa sürur duyar, bir şeyi yapıp yapmaması hususunda yemin etse, kadın bunu yerine getirerek onu yeminden kurtarır, kadınında ayrılıp uzak bir yere gitse, kadın hem kendi namusu ve hem de adamın malı hususunda hayırhah ve dürüst olur..

İtaatin  onemini anlatmak adına  Hz peygamber sallallahu aleyhi vesellem aşağıdaki hadisi şerifi buyurmuştur.

 

Kays bin Saad (ra) anlatıyor:
Hireye geldim, oradaki halkı, başkalarına üstün tutan bir İranlıya secde eder halde gördüm ve “Allah`ın Resulü bu secde edilmeye herkesten daha layıktır” dedimSonra gelip bunu Peygamberimiz aleyhisselamın kendine anlatınca, Allah`ın Resulü şöyle buyurdular:
-Ne dersin, bir kabre uğrarsan ona secde eder misin? Dedim ki:
-Hayır etmemPeygamberimiz aleyhisselam:
-Şu halde bunu asla yapmayın Bir insanın başka bir insana secde etmesini emretseydim, Allah`ın, hanımları üzerinde kocalarına verdiği haktan dolayı, hanımların kocalarına secde etmelerini emrederdim, buyurdular
(Ebu Davud,Hakim,Tirmizi)

ERKEKLERE İTAAT…” üzerine 8 yorum

  1. Yüreğine Gönlüne Sağlık Üstad…Hayat Müşterek olduğu için…Erkeğinde Bayanında Birbirleri üzerine Bir çok hakları vardır…Bu Yüzden Erkekte Bayanda Birbirlerinin Haklarına Riayet etmesi Gerek…

    Resul-u Ziyşan s.a.v Efendimiz Bir hadisi Şerifte Şöyle Buyuruyor ; “Ashâbım! Kadınlara iyi davranmanızı tavsiye ediyorum. Vasiyyetimi tutunuz. Zira onlar sizin idarenize ve himâyenize verilmişlerdir.

    Kesin olarak bildiğiniz bir ahlâksızlık yapmadıkları takdirde, onlar üzerinde zorbalık kurmaya hakkınız yoktur. Eğer ahlâk dışı bir hareket yaparlarsa, onları yataklarında yalnız bırakın. Bir yerlerini incitmeyecek şekilde dövün. Şayet size itaat ederlerse, artık onlara zarar verecek bir şey yapmayın.

    Şunu bilin ki, sizin kadınlar üzerinde haklarınız olduğu gibi onların da sizin üzerinizde hakları vardır.

    Sizin onlar üzerindeki haklarınız, yatağınızı yabancılardan korumaları, istemediğiniz kimseleri evinize almamalarıdır.

    Onların sizin üzerinizdeki hakları ise, giyim kuşam ve yeme içme konularında kendilerine iyi imkânlar sağlamanızdır.” (Tirmizî, Radâ` 11. Ayrıca bk. İbni Mâce, Nikâh 3)

  2. Bakara 228. Âyeti Kerîme’de:

    “Erkeklerin kadınlar üzerinde ma’ruf (meşru olan) hakları olduğu gibi, kadınlarında onlar üzerinde hakları vardır. Yalnız erkeklerinki onlara göre (aile reisliği ve görevleri bakımından) bir derece fazladır. Allah mutlak galiptir hüküm ve hikmet sahibidir.”

    Kadına kocasına itaat emredilmiş fakat kadını ezmek için değil korumak için. Kadın kendinden güçlü yaratılmış erkeğin karşısında ancak ona yumuşak davranarak kendini koruyabilir. “Yumuşak ipeği en keskin kılıç bile kesemez.”
    Kadın eşine saygısızlık etmeyecek, onunla mücadeleye girmeyecek, onun ailedeki otoritesini kabul edecek. Ayrıca Kadın istediklerini eşine tatlı tatlı yaptırabilir. Kadın yine itaat etmiş olur… Ayet var ayetlerinde tefsiri bellidir …

    Allah (c.c) “Sâliha hanımlar kocalarına gönülden itaat ederler.” buyuruyor.
    Ayrıca âyette “İyi kadınlar, iyi erkeklere itaat ederler.” buyurmuyor. İtaat edilmesi gereken erkeklerin vasıfları sayılmamış. Kadının eş olmasını kabul ettiği kişi itaati hak etmiş oluyor. 🙂 onun için işte seçim önemli 🙂
    Rabbimiz bekar olup da evlenmek isteyenlere iki dünya için de hayırlı eşler nasip eylesin,

    Evli olanlara da mutluluklar ve sabırlar versin İnsaALLAH 🙂 Amin

  3. Ayette olmasada hadisi serifde Hz peygamber sallallahu aleyhi vesellem keskin bir çizgi çizerek eğer itaat edilmesi emredilseydi kadın erkeğe itaat ederdi şimdi soru
    1 bir erkege kadın tesettür konusunda itaat etmezse erkek yukumludur nasıl etmeyecek ?
    2 itaat sadece İslam’i ölçülerde yani şeriata tabi kalırsa edilir.Egerki erkek ölçülere uyuyorlar kadın bunu uymazken erkek bosama hakkı var mı ?
    3 kadının da erkeğinde sorumluluklari elbet var fakat burada şaz görüş suki erkeğin sorumluluklarını kadın yuklenince itaat etme durumu onami geçiyor ?

    Toplumlar yönetilmekte kadın erkek olmaktan daha çok mümin olmanın niteliği ile belirtilir ayette ey iman edenler buyruluyorken kadın erkek buluğa ermiş bilhassa hüküm anlaminda çoluk çocuk hepsi dahil edilir.Fakat r bu ayrışma sorumluluk belirlenmesi için zikredilir illa kadin illa erkek olarak konumlandirmak doğru değildir.cunku ortak noktalar söz konusu;
    Merhamet
    Edep
    Hürmet.
    Guzel ahlak . Ve dahada çoğaltılabilir bu ana maddeler söz konusu iken mizaclar önem pek arz etmez.Biz binanin temelini kurma.tarafinda olalim yeterki olumsuz gözüken kavgalar dahi sevgiden çıkar.vesselam..

    1. Gerçeğin yansıması sanki dimi 🙂 (Resimleri biz seçtiğimizden konuyu ekleyenlerle alakalı değildir belirtmiş olalım inşaALLAH biraz tebessüm de olsun istedik 🙂 )

  4. İkinci nesil âlimlerinden Atâ, hukuku çiğneyen kadına uygulanacak müeyyide ile genel olarak kadın dövme konusundaki hadisleri birlikte değerlendirmiş ve şu sonuca varmıştır:

    “Erkek, namusu lekeleyecek bir davranışta bulunmayan, yalnızca nâşize olan karsını dövemez, ancak ona karşı öfkesini ortaya koyabilir.”

    Atâ’nn bu anlayışını açıklayan -biri eski, diğeri yeni iki tefsir âlimi farklı dayanaklardan hareket etmişlerdir.

    Bunlardan Ebû Bekir İbnü’l-Arabî’ye göre Atâ, âyette geçen dövmenin ibâha (serbest bırakma) ifade ettiğini, genel olarak eşini dövmeyi yasaklayan hadislerin ise kerahet (mekruh ve çirkin görme) hükmü getirdiğini tesbit etmiş ve sonuç olarak; “Koca, karısını dövemez.” demiştir (Ahkâm, 420).

    Bu konuyada kısaca bir değinelim istedim. Selam ve dua ile .

  5. Usta ben bu konuda erkek tarafindayim çünkü kadınlara hitap gözükse de asıl sorumluluk erkeğe yükleniyor 🙂

    (İşin latifesi bu yanlış anlaşılmasın)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir