Esma-ül Hüsna’nın Esrarı

 BİSMİLLAHİL VAHİDURRABB
    Zikir …
Neden Allah’ı zikr etmek gerekir ? Yada Allah’ı zikr ediyormusun ?
Bu şuura varmadın sa bak Allah senin için ne diyor ..
*** O halde yazıklar olsun o Allah’ın zikrini terk eden kalpleri katılara..Onlar apaçık bir sapıklık içerisindedirler. (Zümer 22) ***
Hani hep dersin ya.. Allah’a yaklaşmak istiyorum namaz kılmak istiyorum vs vs ama bir türlü olmuyor..

Sebebi dilinle söylediğin kadar kalbinle arzulamayışın olamaz mı..

Yani sen Allah’ı zikir etmeyi umursamıyor olabilir misin ?

Gerçekten umursamayanlar dan isen , gün içinde 24 saatte 33 defa olsun tevhid çekmeye vakit bulamayacak kadar umursamaz biri isen bak Rab-bin Sen gibiler için ne demiş okumaya tenezzul etmediğin kitabında !…
*** Allah’ın zikrini kim umursamazsa, ona bir şeytanı musallat ederiz de, artık o, ondan hiç ayrılmayan bir arkadaş olur.(Zuhruf 36) ***
Birde bazı tipler vardır akıllı olmaktan dem vururlar .  Zekidirler..  Para kazanma yollarını keşfetmiştirler.

Rahat huzur içindedirler !.. Ama Allah’ı zikr etmeyi akıl edememiş kişiler..

Oysa gerçek akıllı insanları Allah şöyle tarif etmiş..
*** Akıl sahipleri o kimselerdir ki, ayakta iken, otururken ve yatarken (daima) Allah’ı zikrederler;
göklerin ve yerin yaratılışı hakkında düşünürler ve şöyle derler:”Ey Rabbimiz sen bunları boşuna yaratmadın. Sen batıl şey yaratmadan münezzehsin. Artık bizi cehennem ateşinden koru. (Al-i İmran 191) ***
Bazıları da vardır, namz kılarlar oruç tutarlar ama iş zikire gelince zikir halkalarına zikir meclislerine gelince, kimi alay eder hu cu der..  Kimileri zobaz derler..  Demeleri de normal , musluman kendine inen kitabını okumaya tenezzül etmez ki.!!

Kırmızı başlıklı kızı nerdeyse okumayan bilmeyen yoktur kitaba gelince vakit yoktur .

Her gün iki saat belki daha fazla dizilere vakit ayrılır ama kurana vakit bulamaz..

Hepsini bir kenara koyalım hatta yem Bir insan gününün 10 dakikasını wc de ihtiyaç gidermekle saç baş taramakla vs geçirir..
Kitabına günde 10 dakika zaman ayırsaydın günde en az 2 sayfa okurdun yani her yıl 1 kez en az mealini okurdun. Şimdi bi hesap yap , yaşın olsun. yarısını silelim 15 yıl…

Bir kez olsun kitabını okudun mu ?
Allah’ın gönderdiği kitap wc ye ayırdığın vakit kadar bile vakit ayıramayacağın kadar senin nazarında değersiz mi !…
Bilmem belki Rab-bin o wc de bıraktığın atığın kadar bile sana değer vermediği için Kitabına vakit ayıramıyor olmayasın !….
Neyse..!!
*** Namazı kılıp bitirdikten sonra ayakta iken,otururken,yanlarınızın üstüne yatarken hep Allah’ı zikredin.(Nisa l03) ***
Ey Müslüman Allah sana diyor .. Allah’ı zikr edin.. müzik dinlemeye ayırdığın, dizilere ayırdığın , yemeye içmeye ayırdığın zamanın 10 da biri kadar bile zikre vakit ayırdın mı ?
Bu nasıl kibir , Allah’a , Allah’ı zikre ihtiyaç duymayacak kadar …
Müslüman olduğundan emin misin !?…
Konumuza geri dönelim .Konumuz Zikr neden zikr etmemiz gerek
Sorunun cevabı çok net.
*** Şeytan onları hükmü altına almış ve Allah’ın zikrini unutturmuştur. İşte bunlar, şeytanın taraftarıdırlar.(Mücadele )
ve..
Ey Resulüm, itaatkar ve mütavazi olanları Cennetle müjdele. Bunlar o kimselerdir ki, Allah’ın ismi zikredilince kalpleri titrer. (Hac 34,35)
***
Şeytanın taraftarı olmamak , hayata şeytanın gözü ile bakıp şeytani bir hayattan kurtulmak ve Resulullahın müjdesine nail olmak için Allah’ı çokça zikr etmemiz gerek ..
Sanki; Allah’ı zikr etmek sadece dille veya kalple anmak değildir , Müslümanın yaptığı her için zikirdir vs sebepler öne sürüldüğünü duyar gibiyim .

Nefs şeytan insana galip gelince Allah’ı zikirden men etmek için böylesi hayır işleri dahi bahane ettirir vesveseleri ile..

Hayır sunarak sana daha hayırlı olan amelden seni uzak kılmak ister.
Zikr ve zikr ve zikr… Bütün yaratılmışlar Allah’ı zikr eder durur.. Bütün Alem :Allah’ı zikr etmekle emr olundu ve insan hariç bu emre itiraz eden hafife alan yok. Hep yaratılmış tevazu ile boyun eğmiş Rabbini zikr halinde..

Karıncadan solucana kadar , yazık insana karınca kadar bile duyarsız ..
Neyse deyip devam edelim ve Zikri hafife alanları zikirden yüz çevirenleri bir kenara bırakıp Zikri arzulayıp zikri yaşamak isteyen kardeşlerimize bazı bilgileri sunmak arzusu ile yeniden.
BİSMİLLAHİL VAHİDURRABB…
Zikir Allah’ı anmak insanın kalbinde ruhunda nefsin de ve özünde pek çok değişikliklere sebep olur ve zikrin sayılamayacak kadar faydası ve hikmetleri vardır.
Zikride diğer amellerde olduğu gibi ne kadar bilinçli yaparsan o derece istifade eder , maksadın olan Rabbine kavuşmana vesile olur.
Zikirler de sayılar önemlidir. Önemi Allah’ın insanı bir sistem ve ölçü ile yaratmasından kaynaklanır. İnsan 40 günde hayat bulur anne karnın da. Yani insanı oluşturan Allah’ın isim ve sıfatları 40 . günden itibaren hay esması ile şereflenirler.

Daha derinlemesine inersek 40. gündne sonra Ruh bedene hakim olur .

Daha da Derine inerse 40 . günden sonra insan Ruhunda 40 günden itibaren Allah’ın isimleri yaşamaya başlar.
Hayatın her noktasında 40 sayısı başlı başına bir ölçü değeridir.
Allah’ın isimleri Daha ilk yaratılışta nasıl 40. günde hayat bulup ruhta zahir olup hay oldular sa doğum sonrasında kurumuş kalplerde de Allah’ın isimleri Bu ölçü üzerine dirilir .
Bu ölçüye bariz bir örnek verelim Resulullah s.a.v Efendimizin hadisinden.
Her gün ** 40 ** Defa ya hay ya kayyum la ilahe illa ente diye zikr edenin kalbi her daim diri kalır..
her gün 40 defa zikr edilen hay ve kayyum esması KALPTE zahir oluyor…

Öçlü 40 yer Kalp. Resulullah s.a.v 40 yaşında Nebi oldu . yani
Ruhaniyeti inkişaf etti . Kalp gözü ruh gözü görür oldu.. Yine ölçü 40 .40 sayısının önemini anlatmak için bu kadar kafidir diye umuyorum.
Bir insan Allah’ı zikr ettiği Zaman Zikrin nuru ilk Kalbi etkiler. Kalpte Zahir olmaya başlar. ve kalbindeki bu tecelliler insanın aklına sirayet eder. Aklına sirayet etmeye başladı mı?  Artık akıl nefse karşı mübadeleye başlar..

Ve devam ettikçe zikri zikrin nuru Ruha geçmeye başlar Ruhta da en derinden Zahir olmaya başlar.
Peki zikrin nurunun Ruhta zahir olması tecellisi ne demek . Çok önemli bir şeymidir ?
Evet öylesine büyük bir önemi var ki ;
Ölmeden ölünüz .. hadisindeki emri yerine getirme şerefine nail olursun.
Zikrin nuru ruha sirayet edip ruhta Allah’ın isimleri hayat bulunca insan bedeninden kurtulur. Ruhu ile kaim olma şerefine nail olur. Buna Veliler ölmeden ölüp ruhaniyetin inkişafı derler..
Muhiddin’i Arabi gibi Geylani k.s gibi nice yüce Veliler Bu hasletleri ile Akıl almaz işleri ruhları ile icra etmişlerdir.
Allah’ın bir ismi Ruhta zahir olunca O isim ile ruhunda o ismin kudreti yaşar.

Örnek verecek olursa ; El basir ismi . her şeyi gören anlamında dır. Ama biz insanlar Görme işini
sahip olduğumuz göze bağlı olarak yüzeysel olarak algılarız . ışık olmadığı zaman ise görme fiili son bulur. Ama ruh bu hasleti kazandığın da yönsüz ve ışıksız her yönden görme kabiliyetine ulaşır.

Örnek ; Hz Ömer r.anh sağını solunu arkasını önünü görmesi görmesi bu sebeb ile idi. ve Basir yani görmek sadece bu da değildir. B ile yani yöneldiği her varlığın varlığına sirayet eder S ile yöneldiği varlığın anlamına vakıf olur R ile de sahip olduğu esmalar ile düzeni keşf eder yöneldiği her şeyi en ince detayına kadar bilir ona hakim olur .

İşte basir olmak böylesi muazzam bir haldir.
Bu dünyada Allah’ı bilme şerefine nail olan kullar çok azı Allah’ın isimlerini bu dünyada yaşama şerefine nail olurlar bazıları ise cenneti alada ruhları ile Allah’ın isimlerini bu şekilde yaşarlar ki bu nimet onlara cennetin güzellikleri dahi unutturur.
Yunus Emren’in bahs ettiği ; Cennet cennet dedikleri 3-5 köşk 3-5 huri isteyenlere ver sen onları , Bana Seni Gerek Seni…
İşte bize gereken de Bu değilmi ?Allah’ın isim ve sıfatlarını idrak edip o isimleri Ruhumuzda yaşamak Yani.!!
ALLAH-A KAVUŞMAK…
Bunun için çalışman gerek arkadaşım.. Allah’ın isimlerini her gün 40 defa ( en az sayı ) zikr edip ölene kadar da devam etmen gerek..
Ki kader amle bağlı hükmünce ahir aleminde Allah’a kavuşman gayretine bağlıdır unutmayasın..
Şimdi başka bir açıya bakalım;
Zikrin ana temel kaynağı zirvesi içi dışı la ilahe ilallah tır .. kelime i tevhid ile başlar ve devam eder …

Tevhid farklı boyutlara bürünür ve devam eder.. Ne boyutu der gibisin . Allah alemler içinde alemler yarattığı gibi iman içinde de imanlar var etmiştir şaşırma !..

Hele Sen la ilahe illallahı anla zikrine başla ve yaşamayı arzula ve yaşa sonrası gelir inşaAllah..
La İlahe illallahın kelime ve akla hitap eden manası ;
La : Hayır , yok, red ediyorum.
İlahe : ilahları ( ilah Rabbaniyet ifade eden bütün isim ve sıfatlar .. rahman, rahim ,kadir ,kahhar ,kuddus ,hay ,Rab… bütün Esmalar )
İllallah: Sadece Allah .. sadece allahı kabul ediyorum.. sadece Allaha aittir.
birleştirdiğimiz de
Allahtan başka ilah kabul etmiyorum.. Allahtan başka ilah yoktur..
Bir insan tevhidi zikre başladığın da , aklında kalbinde Allah’ı ne derece de biliyor ise , dikkat edin ne derece biliyor ise , bilinçli ise
Tevhid o nispetle kalbine ruhuna nefsine etki eder , sonuç verir..
Allah’ın isim ve sıfatlarını bilen Allah’ı bilen bir insanın la ilahe illallah demesi cahilin la ilahe ilallah demesinden milyonlarca kez üstündür..
Bildiğimiz hadisler vardır. la ilahe illallah diyenler cehenneme girmezler. Fakat Allah c.c bu tevhidi söyleme ve cenneti hak etme mevzusunu mümin olmaya bağlamış..

Tabi hemen itiraz sesleri duyar gibi oldum yine, çünkü kitabı okumayanlar hep itiraz eder …
Bir insanın cennete girmesi demek Allah’ın o insan da Er-rahim isminin tecelli etmesi demektir. Bir insanın ruhunda Allah Er-rahim olarak zahir olduğu an o kişi cennetliktir.. Ve Allah c.c ayeti kerime de
Allah’ın rahimiyeti müminler üzerinedir .. buyurarak son noktayı koymuştur..
Sen cahilce tevhide bel bağlayıp avunmak yerine Allah’ı bilmeye tevhidin ne olduğunu öğrenme gayretine gir ki ; müminlerden olasın ki Allah’ın Rahim ismi senide kuşatsın …
Milyonlarca insan namaz kılar zikir çeker ama çokları son nefeslerinde imansız gider bunu da düşünmek gerek…
La ilahe illallahı bolca zikr edip manasını kalbine nakş edip hayatına düstur edip yaşamadıkça , Tevhid ancak dilinde kalır.. Kalbine inmez..
Allah c.c kalp ile söylenen Tevhidi kabul eder. Dil ile değil. eğer kaide dil olaydı binlerce kafir bile dil ile

( La illahe ilallah ) yazını okumuştur ama o diller sahiplerini kurtarmıyor maalesef..
Kısaca bir örnek verelim Allah’ın bir ismi ile tevhide ..
La ilahe illlallah  burada ilahe yerine Allah’ın isimlerini koymak la tevhidin manasını anlarız.
örnek : la RAB illallah ..
Allah’tan başka Rab yok dedin ; peki Rab nedir ?
Kuranı kerimde en çok geçen isim Allah Esmasından sonra ..
hamd alemlerin Rabbine dir, ve ilk bu isimle başlar ve alemlerden bahs eder.
İnsanlık hayvanlar cinler yıldız sistemleri bütün evren her yer alemlerden ibaret ve Allah bütün bunların Rabbi
Rab.. düzenleyen ve bu düzen için kanun koyan idare eden demektir.
la ilahe ilallah diyen bir insan ilah ismi içinde Rab ismi gibi bütün isimleri de zikr etmiş olur . ama isimlerin anlamını bilmiyor ve idrak etmedi ise tevhidin şuuruna varamaz.
La Rabb illallah diyen bir insan, hayatının her anını Allah’ın kanunlarına göre düzenler Allah’ın emirlerine göre yaşar .Yani hayatına hakim olan Rabbi Allahtır.
Bütün hayatını Allahın kitabına göre yaşayan bir insanın hayatı onun için bir delildir.. Ne delili bu deme . çünkü öldükten sonra kabir de sana Rab bin kim diyecekler. Delilin yoksa yani Allah’ın kanunlarına göre yaşamadığın bir hayatın işte o vakit nasıl Rabbim Allah diyebileceksin..
İşte kardeşim kelimei tevhidi en derin manada anlamak ve zikr etmek için Allah’ın bütün Esmasını bilmen hatta her gün 40 defa zikr ederek kalbinde dirilmesi için gayret etmen gerekmiyor mu? Sonsuz hayatın için bu gayrete değmez mi ?
Peki nasıl zikr edeceğiz diyeceksin
.
Allah c.c Kur-anı Kerimde Esmaların bazılarını tek bazılarını ise ardışık ama çoğunluk ile de 3 erli dizilimler halinde zikr etmiştir.
Örnek verirsek ; Hâlık Bariul Musavvir..
Hakkul Hamidun Mecid .. gibi
Zahiren bakınca hemen anlaşılmaya bilir bu dizilim. Hâlık Bariul Musavvir dizilimini inceler sek şunu görürüz ,
Halik yaratan demek , yani ortaya çıkarıp var eden .

Genel bir anlam içerir. akabinde bari diyor . Bari ise ince detayına kadar hesap eder tasarlayan demek, dahasında ise musavvir ismi . Musavvir en kusursuz hali ile var edip kendi ile var ediştir. musavvir ismi ile her yarattığında kendi isim ve sıfatları ile ancak kendi ile kaim kılan demek..
Yani Allah c.c yaratma işini 3 esması ile en derin noktasına kadar sunmuş.
Allah c.c Esmalarını zikr etmeye devam eden kişilerin kalplerin de o esmanın manaları kalplerinde derinlemesine açılmaya idrak edilmeye ve kalbinde o isimleri nurlarını yaşamaya sebeptir .

Kalpleri ve akılları o Esmalar ile dirilir. Allah’ı bilmeye derin manalarda başlarlar ..ve Allah’ı bildikçe Tevhid de derinleşir. Yani imanları derinleşir. Hani derler ya iman kuvveti işte budur.
Allah’ne kadar derin kalpten ruh tan bilirsen o derece imanın yani tevhidin kuvvet kazanır tevhidin maksadı budur.
Esmaların zikrinin maksadı ise tevhidin derinlemesine yaşanması ve idrakidir. Tevhidi derinlemesine yaşanmanın ve idrakinin sonucu ise müminlerden olmandır. Müminleri Allah Er-rahim ismi ile kuşatır.. Yani seni cennetine dahil eder.Arzulayanlar için esmaul husnanın 3 erli dizilimini aşağıda verdim . dileyen Allah’ı zikr etmeye önemseyenler bu zikirleri yapabilirler ve 40 ölçüne göre 40 defa zikr ederek kalplerinde Allah’ı bilme ve yaşama gayretine girerler..
1- Ya Hâlık Bariul Musavvir
2- Ya Bedirur Rahmanul Kerim
3- Ya Fettâhul BasituL Bais
4- Ya Azîzul Cebbarul Mutekebbir
5- Ya Vâhidul Kuddûsul Kahhar
6- Ya Vehhâbul Ganiyyul Mugnî
7- Ya Zâhirun Nurul Hadi
8- Ya Hayyul Kayyumur Rahim
9- Ya Semiul Basirun Rakib
10- Ya Selâmul Mu’minul Muheymin
11- Ya Alimun Latifun Habir
12- Ya Evvelun Ahirun Batun
13- Ya Rafiul Mukaddimul Muızz
14- Ya Hafidud Darul Kabıd
15- Ya Aliyyul Azimul Kebir
16- Ya Hakemul Adlun Macid
17- Ya Kaviyyul Hakimul Metin
18 -Ya Mucîbun Zül-Celâli vel ikrâm
19- Ya Müzillul Celilul Müntekim
20- YaVedûdul Veliyyul Vekil
21- YaTevvâbun Rauful Afüv
22- YaVâlî ul Malikul Mulkus Samed
23- Ya Melikun Şehidul Baki
24- Ya Rezzakul Berrrul Mukit
25- Ya Hakkul Hamidun Mecid
26- Ya Muhsîul Vâcidul Vâris
27- Ya Sabûrul Kâdirun Reşîd
28- Ya Gaffârun Şekurul Gafur
29- Ya Muahhirul Hasîbul Halîm
30- Ya Mâniul Nâfiul Muktedir
31- Ya Mümîtul Câmiul Muksit
32- Ya MutealunVâsiun Hafîz
33-Ya Mübdiun Muîdul Muhyî
Burada önemli olan şudur. Her Esma zikri tevhitle bitirilir. Bu ne demek Örnek verelim ;
20- Ya Vedûdul Veliyyul Vekil … 20 sıradaki 3 lü dizilimi 40 defa okuduktan sonra bir kez la ilahe illa ente diyerek bitirmek. gibi veya la ilahe illallah de. veya la ilahe illa-hu ..
Resulullah s.a.v Efendimiz la ilahe illa ente yi zikr etmiş hadisinde . yukarıdaki bahs ettiğimiz hadis.
ya hay ya kayyum la ilahe illa ente.. buradaki gibi.
Tevhidin formları boyutları var demiştik yukarıda
bunlar biri şudur. La ilahe illa Billah…
fark Billah .. Bu fark ne anlama gelir .
la ilahe ilallah iman düsturunun öze inişin yani imanı öze nakşın metodu ise la ilahe illa billahtır.
Kişi La ilahe İlla Billah dediğin de , kendi varlığını oluşturan bütün isimlerin sıfatların kaynağının sadece Allah olduğunu , nefsine , aklına , kalbine , ruhuna ilan eder.

Yukarıda da bahs ettiğimiz gibi zikrin mahalli özdür . İnsan farkında olmasa da öz dediğimiz ilmi Allah katında olan yerden gelen bir ilahi davettir. kişi la ilahe illa billah ile nefsini kalbini fükrini Allaha teslim eder ve Allah’ın isim ve sıfatlarını yaşamaya davet edilir.
Akabin de yukarda izah edildği gibidir la ilahe ve illa kısmı
Billah ta yöneliş mutlak anlam da aslının kaynağı olan batındaki iradeye ve külli akladır . Teslimiyet onadır
B-illah …
B nin içinde mutlak ruhul azam olan resulullaha iltica vardır . Kul Her Billah dediğin de
Resulullah s.a.v Efendimizin huzurun da bu zikri yapmak durumunda dır .

Ne zaman ki feyzi ilahi akışı başladı ve kalp mutmain hale geldi o durum da Allah huzurunda murakabe ile bu zikre devam eder. euzu besmelesiz Billah zikri , kişiyi derin uçurumlar götürme hali vardır. mutlak surette euzu besmle ile başlanmalı ve kalp Resulullaha muhabbet beslemeli ve Resulullahın huzurun da ve Resulullah s.a.v efendimizin sana baktığını tefekkür ile ile bu zikre devam edilir …
la ilahe illa billah zikrinin devamın da ise özün ruha hakimiyeti akabinde besmeleye geçilir.
Bundan evvel izah etmemiz gereken nokta şudur. Kişi Allah’ı zikr ettikçe o isimlerin manaları davet edilir.

Bu davet icabetti gerektirir. işte bu noktada en emin yol kalbi Resulullaha bağlamaktır. Resulullahtan daha emin bir mana denizi var mı ?. yok.

Bütün Esmaların manaları Resulullah s.a.v Efendimizin kalbinde ruhunda ve özünde dir. Bizim de önderimiz dir.
Sen zikre ezubesmele ile başlayıp salavat okuduktan sonra,
Allah’ım kalbimi Resulullahın kalbine ruhumu Resulullahın ruhuna bitiştiriver. Ahlakımı onun ahlakı ile güzelleştir deyip Allah’ı zikre başlarsan zikrin sonucu daha bir muazzam hale gelir..
Ve Daha da derine inmeyi arzu edersen duadan sonra yani ; Allah’ım kalbimi Resulullahın kalbine ruhumu Resulullahın ruhuna bitiştiriver. Ahlakımı onun ahlakı ile güzelleştir der demez 40 defa Yasin Yasin Yasin Yasin Yasin …. diye Resulullah s.a.v Efendimizin sana baktığını düşünerek zikr edersen kalbin ruhun Resulullah s.a.v Efendimizin kalbine ruhun adeta rapt olur..

Bu hali bazmadan da zikrine başla ve Diril.. Burada bitirmek istiyorum açıklamaları..

Rabbim Tevfik nasip etsin cümlemize …

Yazan: Be_La 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir