İnşirah Süresi ( 6 – 7 )

Allah CC  şöyle buyuruyor;

Bismillahirrahmanirrahim ( İnşirah 6 – 7 ) Gerçekten, zorlukla beraber bir kolaylık daha vardır. Boş kaldın mı hemen (başka) işe koyul..

Bu ayeti kerime Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem’e  inmiştir akabinde bize tabi.

Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem  bu konuda RABBİMİN CC  zikretmesi nedendir?

onun akabinde onun  dünyevi ve ahiretlik işlerdeki gayreti de muhakkaktı.

Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem’in Bir çok mihnet ve sıkıntıya maruz kaldığında

açık doğrumu bunlar? Bu ayetin onun için tek bir sebebi vardı,oda şükür..

Şükrün artması idi yoksa Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem zaten gayret ediyordu. ama bize o ayetin ilk emri şükürden çok biz tembellere malayani işlerden uzak durarak, farzları yerine getirerek sünnetleri de ihmal etmeyerek ilimden ihlastan amelde ilerlememizdir.

Resulullah Sallallahu Aleyhi Vesellem Efendimiz  zorlaştırmayın  kolaylaştırın buyuruyor.

Nefret ettirmeyin sevdirin lakin bu ayeti kerime meal ve tefsirlerine baktığımızda, kolaylığın rehavete yol açmaması gerektiği arz edilmiştir.

Ben bu ayetten Bedir den Uhud’a, Uhud dan Mute ye Mekke’nin fethine  yani bir rahayliğa kavuşunca gene koştur.

Bu emirde bizedir. Ayeti kerime mealinde her zorluktan sonra bir kolaylık vardır kısmı ise Ubeyde radıyallahu anh.

Savaş öncesi rumların çok olmasından ötürü endişe etmesi üzere hz. Ömer radıyallahu anh.

ona bu cümleyi hatırlatmıştır. Lakin ince bir sır var burda, hz Ömer radıyallahu anh bu sözü söylerken mümin bir kalbe demiştir.

Eğer bir sıkıntı gelirse sabrederse  ona hayır yolları açılır.

Kolaylık ikram edilir başka bir manada ise el-kabıd ve el-basıd ismi gereği esmada ALLAH CC kalpleri daraltır ve genişletir.

İki halde de mümin sebat ederse ona hayır olur. Yine başka bir hadisi şerifte ise Efendimiz Sallallahu Aleyhi Vesellem şöyle buyurmaktadır:  

Eğer Bir Genişliğe (nimete) Kavuşursa Şükreder Ve Bu Onun Için Bir Hayır Olur. Eğer Bir Darlığa (musibete) Uğrarsa Sabreder Ve Bu Da Onun Için Bir Hayır Olur.

bu sadece mü-mine mahsustur, buyurmuştur..

Bu ayeti kerime ikinci bir emir olarak şu hadisi hatırlatmalı kıyamet kopuyor olsa dahi elinizdeki ağacı dikiniz..

Evet düşünelim kıyamet kopuyor elimizde bir ağaç var o anda onu dikin emri var.!!

Kıyameti düşünün Hakka süresi ( 14- 15- 16 ) ayetinin melalinde.

Yeryüzü ve dağlar kaldırılıp birbirine tek çarpışla çarpılıp darmadağın edildiği zaman,  işte o gün olacak olur (kıyamet kopar).

Gök de yarılır ve artık o gün o, çökmeye yüz tutar.

Neden acaba bu emir? emir şu sebepten zikredilmiştir. Allah-u alem Kıyamet kopuyor olsa dahi elinizdeki ağacı dikiniz..

Hadis uleması bu hadisten asıl kasıt son nefeste de olsa ilahi emrin yerine gelmesidir. gayretin elden bırakılmamasıdır. O ağaç daha çok misaldir..  Daha açığı şudur, her ne zorlukla

karşılaşırsan karşılaş RABBİNİN C.C emrinden asla geride kalma buyurmuşlardır.

Yazan: Hamuş

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir