RÂBITA

Rabıta Arapça “rbt” kökünden türemiştir ve bağlamak, birleştirmek anlamlarına gelir. Zapturapt kelimesinde geçen rabt bir şeyi birbirine bağlamak suretiyle gözetim altında tutmak anlamına gelir.

Tasavvufi açıdan bakacak olursak insanda ilk evvel kontrol altına alınması gereken unsur nefs-i emmaredir ki kötülüğü emreden nefsin kontrol altına alınabilmesi hakikaten zordur. Fakat imkansız değildir. imkansız olsa idi Allahü Teâlâ kitab-ı keriminde buyurduğu şu müjdeyi bizimle paylaşmazdı:

“Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz. Ve biz ona şah damarından daha yakınız.” (Kaf/16)

Ne büyük müjde… Aynı zamanda buna eremeyen’ ler için ne büyük hüsran.

Terbiye edilmemiş nefsin mesleği “dırdır” etmek. Müminin yolunu kesmek, işlerine fesat karıştırmak. Yoldan çıkarmak.

Peki yok mu o “dırdır”ı kesecek bastıracak bir ses, bir yardımcı yok mu? Elbette var. Allahü Teâlâ işte açık açık söylüyor: “Onun size neler fısıldadığını biliyorum.” Korkmayın, yolunuzdan vazgeçmeyin, size şah damarınızdan daha yakınım.” Buyuruyor.

Peki öyle ise neden hâlâ susturamadım, neden hâlâ yol kesiciliğe devam ediyor diye sormadan edemiyor insan. Hatta daha da ileri gidip kendine küsüyor:

“Bu nasıl şah damar
Kanar,
Kanar,
Kanar…

Tutmaz bir karar…”

Perdeler kalkmadan bu ayet-i celilenin sırrına ermek mümkün değil belli ki. Belli ki her şeyin sahibi böyle murâd ediyor.

Kalbini,ruhunu, tüm varlığını Allahü teâlâ’ya , Resûlullah’a bağlayan nefsin şerrinden emin olur. Ve fakat bu da pek az insana nasip olan bir nimet.

O halde o pek az’lardan olana erişmeli insan. Kamil İnsana…

Zira kamil mürşid kendini önce Resûlullah’ta sonra da Allahü zulcelal hazretlerinde yok etmiştir. Nûra karışmış tertemiz olmuştur. Zaman ve mekân mefhumları, fizik,kimya O’nun elinde oyuncak olmuştur. Çünkü Allahü teâlâ hadis-i kudside buyurulduğu gibi O’nun gören gözü, tutan eli olmuştur.

O’nunla Rabıta kurabilmek o nurlu akışa karışmak demek. O’nunla Rabıta kurabilmek tabir-i caizse hasta nefsi kulağından tutup doktoruna teslim etmek, yaramaz çocuğu babasına emanet etmek demek.

Ey iman edenler! Allah’tan sakının ve Sadıklarla beraber olun”. (Tevbe-119)

Salihlerle olmayı teşvik eden sayısız hadisi şerif var. Her an Salihlerle olmak ise fiziki olarak imkansız.

İşte rabıta bunu gerçekleştirir.

Nakşi yolunun en önemli adabı rabıtadır. Çünkü bu yol kalpten kalbe aksetme ve dostun rengine boyanma yoludur. Ve kişi kamil mürşidin rengine boyandıktan sonra artık mesafe diye bir şey yoktur…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir