Tevessül ”Medet imdat dilemek” 4. Bölüm

Tevesulle ilgili başka hadiselerde vardır..

Resulullah (s.a.v) in azatlı kölesi Sefine r.a. şöyle anlatır.

Denize açılmıştım. Binmiş olduğum gemi parçalandı. Bir tahta parçasına tutundum. O da beni

aslanların bulunduğu sık ağaçlı bir yere attı. Aslanların birisi beni parçalamak için uzerime doğru geliyordu. Ona dedim ki Ey hayvan. Ben Resulullah (s.a.v) in kölesiyim, durumum şöyle şöyledir. Başıma su haller geldi.. Bunun uzerine aslan durdu. Başını eğerek yaklaştı. Omuzları ile iterek beni sık ağaçların içinden çıkardı. Beni yola getirdikten sonra mırıldanmaya başladı.

Anladım ki beni uğurluyor. Bu onu son görüşüm oldu..

….

Yine Hz. Ömer halifeyken Malik bin İyaz r.a. Resulullah (s.a.v) in kabrine gelmiş ve

Ey Allah’ın Resulü, ümmetin mahvoluyor Onlar için Allahtan yağmur iste demiştir..

……

Yine Resulullah s.a.v , Hz.Ali nin annesi Fatıma bin Esed r.a defnettiğinde şöyle dua etmiştir.

Allah’ım Benim ve Benden önceki Peygamberlerin hakki için Annemden sonraki bu annemi bağışla..

Osman bin Huneyf r.a. dan rivayetle gözleri görmeyen bir adam Resulullah (s.a.v)  geldi.

Peygamber Efendimize (s.a.v) Allah’ın bana afiyet vermesi için bana dua et dedi.

Resulullah (s.a.v) de İstersen dua edeyim, ama sabretmen senin için daha hayırlıdır buyurdu.

Adam dua et dedi. Bunun uzerine Resulullah (s.a.v) Ona güzelce abdest almasını ve şu dualarla dua etmesini söyledi.

Allah’ım Rahmet Peygamberi Peygamberin Muhammed ile senden istiyor. Ve sana yöneliyorum. Bu ihtiyacım konusunda ben Rabbime yöneliyorum Allah’ım o Peygamberini bana şefaatçi kıl..

 

Hadisi şerif, Hz Peygamber ve salih bir kulu aracı kılarak,

onun yüzü suyu hürmetine, Allahtan bir şey istemenin caiz olduğunu ifade eder.

Allahtan istenecek bir şeyin, olu veya diri bir kimseden istenmesi caiz değildir. Fakat hakkında hüsnüzan beslenen Salih bilinen diri veya olu bir kimseyi aracı kılarak Allah’a yalvarmak, Bunun için peygamberlerin ve salih kulların kabirlerini ziyaret etmek caizdir. Bütün bu ve benzeri nasıllar hayatta ve vefattan sonra peygamberler ve salih kişiler ile  tevessülün caiz olduğuna delalet etmektedir.

Yazan: EzraK

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir