Tevessül ”Medet imdat dilemek caizmi” 1.Bölüm

Tevessül … ( Allah dostlarından Yardım istemek )

Aracı Edinme,Himmet istemek

yani vesile edinmektir…vesile yapmak demek, vesile yapılanı ilahlaştırmak demek değildir.

 

Nitekim Meryem Suresi 19. Ayeti kerimesinde soyle buyrulur.

Cebrail, ben ancak Rabbimin elcisiyim.

Sana tertemiz bir çoçuk bağışlamak için gönderildim dedi.

Ayeti kerimede buyrulduğu üzere çocuğu veren ( Allahtır, Cebrail vesiledir.)

….

Ve bir murid şeyhini vesile yaparken, himmet isterken verecek olanın Allah olduğunu bilir.

Onu vesile kılar.. Dikkat edilmesi gereken bi husus var ki! Zumer suresi 3. Ayeti kerimesinde buyrulan;

 

Biz onlara sadece bizi Allaha daha cok yaklastirsinlar diye ibadet ediyoruz

ayeti kerimesi Ve buna benzer ayetler puta tapan, puta taparak vesile yaptigini bahane eden

müşrikler hakkında nazil olmuştur.

Yani bu ayeti kerime mürşitler ve velilerle ilgili değildir…..

Allah’u Teala Vesile Arayın buyuruyor.. Nitekim Allah’u Teala Maide suresi 35. Ayeti kerimesinde,

 

‘’ Ey iman edenler! Allaha karsi gelmekten sakinin, O’na yaklasmaya vesile arayin ve O’nun yolunda cihad edin ki kurtulusa eresiniz.’’  buyurmuştur.

 

İsra suresi 56. Ve 57. Ayeti kerimeleriyle sabit olmakla birlikte,

Cansız tasların bile Allaha yakin olmak için vesile araması bizlere vesilenin sadece ibadet ile olmadığını gösterir…

….

Ruhu-l Beyan tefsirinde Maide suresi 35. Ayetin tefsiri soyledir.

 

Bil ki ayeti kerime, açıkça vesileye yapışmayı emretmektedir, öyleyse vesile gereklidir.

Çünkü Allah’u Tealaya vuslat bir vesile ve bir vasıta ile olmaktadır. Bunun için en güzel vesile ve

vuslat yolu da, hakikat alimleri ve tarikat şeyhleridir. İnsanin kendi başına amel etmesi, benlik ve varlık duygusunu artırabilir.  Fakat peygamber ve velilerin tarifi, mürşidin işareti Ve nezareti ile

yapılan amelde, benlik duygusu bulunmaz. Böyle bir amel, talibi Rab bul Âlemine ulaştırır. Ehli

Hayrın ve Salihlerin sohbetinde büyük bir şeref ve saadet vardır.

….

Şeyh Husyen Duseri ks. Eserinde şöyle demiştir.

Rabita Allahu Tealaya ibadette huzur uzere olmaya kavusturan vesilelere denir.

Vesileler ise maksatlar hükmündedir.

 

Mümin kendisini Allah’u Teala ya yaklaştıracak her sebepten, her vesileden ve yoldan istifade etmelidir. İste rabıta da, müridin,  Allah’u  Teala ya yaklaşmak için şeyhini vesile ve sebep yapmasından başka bir şey değildir.

 

Tevessülün iki kısmi vardır. Hem Peygamberi, hem de salih kimseleri vesile edinmeye delil sudur,

İmam Buhari nin Hz. Enes ten yaptığı bir rivayete göre Hz.Ömer bir kuraklık ve kıtlık yılında yağmur duası yaparken

Peygamberin Amcası Hz.Abbasi vasıta kılmış ve şöyle dua etmiştir.

Allahım;  Biz peygamberimizi sana vasıta kılıyorduk. Onunla tevessül ediyorduk da bize yağmur veriyordun. Şimdi de Peygamberimizin amcasını  sana vesile edinerek senden niyaz ediyoruz.Bize yağmur ihsan eyle.. Bu dua uzerine yağmur yağmıştır..

Yazan : EzraK

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir